Da li tegovi negativno utiču na rast i razvoj kod mladih? - Kangoo Fit Dream & Gym
18072
post-template-default,single,single-post,postid-18072,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-14.3,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Da li tegovi negativno utiču na rast i razvoj kod mladih?

Da li tegovi negativno utiču na rast i razvoj kod mladih?

Bodibilding fitness trener -Nenad Vuckovic-

Ovaj blog je namenjen mladjim decacima i devojkama, koji se jos uvek pitaju da li rad sa tegovima moze negativno da utice na organizam, a posebno na rast i ravoj?

Da vidimo prvo sta je potrebno jednom mladom detetu, za rast i razvoj..?

Roditelji cseto kazu ” jedi da porastes veliki”  i to je tacno.
1. faktor – HRANA
kvalitetna, uravnotezena,izbalansirana, redovna ishrana..

Takodje kazu, ” spavaj da porastes veliki” i to je naravno istina.
2. faktor- ODMOR I SAN
Jer se tokom sna, najintenzivnije luci, homron rasta..

3. faktor – FIZICKA AKTIVNOST
Deca koja skacu, trce, igraju se, koja su aktivna, bave se sportom, itd.. Bolje rastu i razvijaju se nego deca koja su neaktivna..

E sada da vidmo fizicka aktivnost, znamo da je korisna, zato je i uvdeveno u skoli fizicko vaspitanje.. Ali da li moze pretarana fizicka aktivnost da steti ?
Zasto recimo deca koja treniraju, karate, fudbal, kosarku, tekvondo, odbojku, rukomet, gimnastiku i td.. nije vazno koji sport je u pitanju, zasto obicno imaju samo tri treninga nedeljno?
Sta bi se desilo recimo da imaju tri treninga dnevno  po sat vremena ?

Naravno moze doci do premorenosti, i pretreniranosti, pad imuno sistema, povreda raznih,  Jednostavno, previse, moze da steti.  ” vise” ne znaci i “bolje” narocito ne u bodibildingu..

Postoji jedan optimum, koliko cesto, i koliko dugo deca mogu da budu, iscrpljena, i aktivna, da bi naravno to delovalo pozitivno na rast i razvoj..

Ta fizicka aktivnost, je u stvari opterecenje za organizam, ( misice, zglobove, vezivna tkiva, kosti itd..)
Sada se dolazi u pitanje, da li preveliko opterecenje moze da steti ?

Na primer, ako deca obaraju ruku, i vuku iz sve snage ?

Moze se dogoditi da dodje do istegnuca misica, neke povrede, jel tako ? Jer je opterecenje preveliko..
Ili ako dete pokusa da podigne neki teski predmet, isto tako moze da se povredi.. Jer su sve to mladi misici, mlade kosti, i lako moze doci do ostecenja, ili preloma..
Tako da vece, opterecenje, takodje nije i bolje.. Sto je vece opterecenje, veci rizik je od povrede. Bez obzira da li je to skakanje sa velike visine,  obaranje ruku, ili pokusavanje podizanja teskog predmeta,

Sada cu uporediti, trening sa tegovima, i trening sa sopstvenim telom..
Jer cesto kazu, trening sa tegovima je “stetan”, i nedozvoljavju deci da treniraju sa tegovima, ali sa “sopstvenim telom”, razne vezbe, to “moze”..

Sada ja vas pitam?

Ako dete ne moze ni jednom da se podigne na razboju, a ono uzme stolicu i lagano se spusta, radi negativ.  Da li moze doci do povrede ?

Naravno da MOZE..
Jer ono nema snage, da uradi ni jedno ponavljanje, i u jednom trenutnu, ruke mogu da otkazu, ili da klecne dole, da dodje do istegnuca misica, povrede ramena, lakta, lako moze doci do povrede, jer ta tezina nije optimalna za tu vezbu i to dete..

I sada, da li je stetnije da dete, koje ne moze ni jedan zgib na vratilu, da se popne preko stolice iradi negativ, ili fino ode u teretanu, i na LAT masini stavi, 5kg, 10kg koliko njemu odgovara, i odradi 15, 20 ponavljanja u pravilnoj formi pokreta.. to je isti pokret.. Sta je stetnije ?

Ili dete pokusava da uradi muski sklek, pokusva trudi se, krivi se da bi se izvukao, nepravilo radi, i jedva izvuce 2-3 skleka..
Sta je stetnije?
Ili fino legne na ravnu klupu, uzme praznu sipku, i isto odrati 15-20 ponavljanja..

To znci da u teretani moze da dozira opterecenje,postoje razne masine koje su vodjenje, i na kojima takodje moze da se dozira opterecenje, 5kg 10kg, i izvodi se u pravilnoj formi.. Sta je stetnije?

Mnogi roditelji kada cuju “TEGOVI”  vicu, ne ne!  Dok sa tezinom svkoga tela, to moze..

Na primer, upisace svoje dete na dzijudzicu, dzudo, neki borilacki sport.. Gde na trenizima, uvezbava bacanje svog partera sa kojim trenira preko ramena, i dize svog partenra koji ima tezinu, ponekad i vecu od deteta koji trenira, i roditelji to dozvole,jer msile da to “ne utice na rast” to je u redu i to dozvole,
ili recimo, deca se igraju, pa nose jedno drugo u rukama, ili deca, uzmu svog mladjeg brata ili sestru nose u rukama, i to je u redu, ali ako se uzme teg, ne pita se da li teg ima 2 kg 5 kg, NE nikako, to “smanjuje rast to utice stetno” i td.. Jel tako, cesto ste  to mogli da cujete..?

Ili cesto prvaci koji krenu tek u skolu, koji sa sobom u torbi nosi, sveske, knjige, bukvare, flasicu sa vodom, uzinu, patike i td.. I taj ranac moze teziti negde to 6kg, a prvak ima jedva 30kg, i tako nosi sa sobom 20 min do skole, i od skole nazad, na ledjima svakog dana, i to je uredu, to nece nastetiti i smanjiti rast.. Ali tegovi, to ‘nikako’, to ne..

TEGOVI ne MOGU negativno uticati na smanjenje i na rast.
Sada ce neki reci, ali opterecenje na kicmu kada se radi, cucanj ili mrtvo dizanje.. Ma daj te molim vas, setite se kilaza i tezina koje su optimalne, i poket je u trajanju maximalno 1 min na primer 12 ponavljanja.. 3 serije, to su 3 minuta opterecenja..
Isto je i kada se deca igraju, i nose svoje drugare na ledjima, neka bude takodje 3 minuta, svaki druga dan, kada se igraju, da li ostala niska ? Daj te molim vas, nema razloga za brigu, ako vasa deca rade i vezbaju u teretani, jos ako je svakim treningom strucna osoba, koja pazi na pravilnu formu pokreta, tek tada nece te imati ralog za brigu, vase tete ce rasti irazvijati se na najbolji moguci nacin, jaca ce svoje kosti, misice, svoj ceo sistem.. Nemoj te imati predrasude o tegovima, jer za svaku promenu je potrebno opterecenje koje je optimalno, a budi mo realni, gde cete naci bolje opterecenje prilagodjeno svima nego dobro opremnjenim teretanma.. setite se da i doktori, ljudima sa dijagnozom, preporucuju rad sa opterecenjem, koji su dosta stariji, i nakon nekoliko mesci poboljsaju svoje zdravlje, tako da nikome teretana i tegovi ne mogu da nasteta, ako se sve upotrebljava pravilno i umereno..

No Comments

Post A Comment

Call Now ButtonZakaži trening